IT-stöd och SafePoint

Vi har utökat vårt IT-stöd för ökad kvalitetssäkring

SafePoint dokumenthanteringssystem används i vår organisation, en toppmodern lösning för journalföring och dokumentation i enlighet med gällande regelverk för SoL. SafePoint inkluderar funktioner för att systematiskt bedöma våra klienters behov, deras resurser samt den utveckling de upplever under vården. Med hjälp av detta system kan vi effektivt spåra och utvärdera effekten av de tjänster vi tillhandahåller, vilket är fundamentalt för vår strävan efter ständiga förbättringar i vår service.

SafePoint spelar en central roll i vår kvalitetssäkringsprocess då det möjliggör för oss att möta kraven ställda av Socialstyrelsen, tillsynsmyndigheterna (Inspektionen för vård och omsorg och Datainspektionen) samt våra uppdragsgivare beträffande dokumentation och uppföljning, behandlingsplanering och kvalitetssäkring. Det underlättar även för oss att skapa förfrågningsunderlag för vårdupphandlingar. Med hög säkerhetsstandard och kryptering förhindrar vårt system obehörig tillgång till känslig personinformation, fullt i linje med EU:s dataskyddsförordning (GDPR).

Information till uppdragsgivare

SafePoint journalsystem erbjuder omfattande funktioner för registrering och hantering av personuppgifter, placeringsuppgifter, viktiga beslut och händelser. Det inkluderar även moduler för dokumenthantering, familjehem, statistik och uppföljning, vilket ger en detaljerad översikt över verksamhetens resultat och underlättar kontinuerlig kvalitetssäkring och förbättring.

  • Systemet är utformat med fokus på användarvänlighet, vilket säkerställer enkel och intuitiv navigering för alla användare.
  • Personuppgifter i systemet gallras i enlighet med lagstadgade bestämmelser.
  • Utrustat med kontroller för användarbehörigheter samt loggning av åtkomst till själva systemet och patientjournaler.
  • Möjlighet för beställare att logga in i journalsystemet för att granska dokumentation relaterad till sina placerade individer.
  • Systemet uppdateras regelbundet för att säkerställa att det alltid möter de senaste kraven och standarderna.

För mer information om hur SafePoint stödjer vårt arbete, tveka inte att kontakta oss.

Kontakt

Varmt välkommen att kontakta oss för mer information om våra tjänster eller om du har några frågor. Nedan finner du våra kontaktuppgifter.

Plats:

Markgatan 11, 703 55 Örebro

073 753 7235